Ove godine Olimpijski centar „Jahorina“ s direktorom Ljevnaićem na čelu planira potrošiti oko 300 miliona maraka preko sistema javnih nabavki. Donosimo primjere nezakonito nacrtanih tendera, kao i primjere sa sumnjivim kriterijima za dodjelu ugovora.
Olimpijski centar „Jahorina“ u većinskom je vlasništvu Vlade Republike Srpske. Kao javno preduzeće koje je organizirano kao akcionarsko društvo, dužno je primjenjivati Zakon o javnim nabavkama BiH. Prema Planu javnih nabavki, OC „Jahorina“ preko sistema javnih nabavki u 2022. godini planira potrošiti oko 300 miliona maraka bez PDV-a!
Iako je riječ o poprilično velikom iznosu, on i nije toliko sporan. Sporno je šta i na koji način ovo preduzeće na čelu s v.d. direktorom Dejanom Ljevnaićem nabavlja. Za početak, izdvojimo dva tendera, objavljena 11. aprila.
Ukratko, od ponuđača se traži organizacija „dvodnevnog modnog događaja visoke mode i luksuza“. Sam tender je sumnjiv zbog tenderske dokumentacije. Tako je precizirano koji modni dizajneri će prisustvovati, koji estradni umjetnici bi trebali održati nastup, koji DJ će biti angažovan, koji voditelj…
Ono što je posebno zanimljivo jeste opis opreme koja se treba koristiti, pa je tako precizno određeno kakvi LED ekrani su potrebni, da binski element mora biti proizvod renomiranog proizvođača, minimalno 200 cm visok, nosivosti od min. 750 kg po metru kvadratnom, dok bina mora biti veličine minimalno šest kvadratnih metara. Dalje, precizirani su konstrukcija, električni podizači tereta, procesor signala, „RA“ sistem, pojačivač signala, mikrofoni, rasvjeta… Sve jasno upućuje na nezakonito „crtanje tendera“ riječima.
Ovaj tender je u velikom dijelu sličan prethodnom. Od ponuđača se traži organizacija događaja „Detox Jahorina“ u trajanju od pet dana. Navedeno je ko bi od predavača trebao održati predavanja, koji fitnes instruktori trebaju biti angažovani, a ponovo su precizno „riječima nacrtani“ LED ekrani, binski element, „RA“ sistem, rasvjeta, mikrofoni…
Osim što postoji sumnja da su ovi tenderi nezakonito nacrtani, postavlja se i niz drugih pitanja koje smo uputili OC „Jahorina“, a na koje nismo dobili odgovore.
Na primjer, koja je svrha nabavki i kako će doprinijeti poslovanju ovog društva? Za koju ciljnu grupu su namijenjeni ovi događaji? Da li će se plaćati učešće? Zašto se angažuje treće pravno lice za organizaciju ovih događaja, kada u OC „Jahorina“ radi skoro 200 ljudi? I, konačno, ako je već precizirano kako će biti organizirani ovi događaji, zašto se stvara privid transparentnosti provođenjem otvorenih postupaka?
Umjesto odgovora na ova pitanja, direktor Ljevnaić u medijima ove događaje opisuje kao „fenomenalne“ koji se organizuju „na radost mnogih posjetilaca“.
Na kraju, navedimo još dva primjera koji idu u prilog tvrdnji da iz OC „Jahorina“ stvaraju samo privid transparentnosti.
Naime, šestog dana maja objavljen je tender za nabavku karting vozila u procijenjenoj vrijednosti od 190.000 KM bez PDV-a. Ovoga puta nećemo o detaljnoj tehničkoj specifikaciji, nego o kriterijima za dodjelu ugovora.
Kada se nabavljaju određene robe, usluge ili radovi, ugovorni organi najčešće kao kriterij za dodjelu ugovora definiraju najnižu cijenu. No, iz OC „Jahorina“ su se ovoga puta odlučili za ekonomski najpovoljniju ponudu i to na način da podkriterij rok izvođenja radova i isporuke robe učestvuje sa 40% kada je riječ o ukupnom kriteriju za dodjelu ugovora!
Slično je i s javnom nabavkom zakup putničkog terenskog vozila za prijevoz radnika, vrijednom 165.000 KM bez PDV-a. U ovom slučaju, rok isporuke čini čak 50% kriterija za dodjelu ugovora! Jasno, ovo može upućivati na to da je tender namješten onom ponuđaču koji ima terensko vozilo na stanju.
(pratimotendere.ba)