PORESKA UPRAVA RS: Rizična nabavka usluga čišćenja poslovnih prostora

 

Ova nabavka je ocijenjena rizičnom jer uslovi kvalifikacije u tenderskoj dokumentaciji ukazuju na to da postoji mogućnost diskriminacije ponuđača, ali i zbog toga što nabavka nije podijeljena na lotove 

 

Poreska uprava Republike Srpske raspisala je javni tender za nabavku usluga čišćenja poslovnih prostora Poreske uprave za period od dvije godine, procijenjene vrijednosti 600.000 KM. 

Monitori portala PratimoTendere ovu nabavku ocijenili rizičnom iz razloga što uslovi kvalifikacije u tenderskoj dokumentaciji ukazuju na to da postoji mogućnost diskriminacije ponuđača, ali i zbog toga što je u postupku nabavka nije podijeljena na lotove, a obrazloženje ugovornog organa u tom pogledu nije adekvatno. 

Ugovorni organ je u tenderskoj dokumentaciji naveo, između ostalog, da ponuđač u pogledu tehničke i profesionalne sposobnosti bili kvalifikovani potrebno je da u posljednje tri godine, računajući do dana objavljivanja obavještenja o nabavci u ovom postupku, imaju uspješno iskustvo u realizaciji najmanje dva ugovora čiji su predmet usluge čišćenja poslovnih prostora. Ukupan iznos svakog uspješno realizovanog ugovora mora biti minimalno 200.000 KM. 

 

Ponuđači bi, prema tenderskoj dokumentaciji, trebali dostaviti izjavu o posjedovanju profesionalnih mašina i pribora za čićenje u kojoj trebaju navesti vrstu opreme koju posjeduju za potrebe ralizacije ugovora i izjavu o upotrebi profesionalnih sredstava za čišćenje. Potrebno je navesti naziv, opis, karakteristike i namjenu sredstva za čišćenje, te kopije rješenja nadležnog ministarstva za svako sredstvo za čišćenje koje će biti korišteno ponaosob, a iz kojih je vidljivo da su ponuđena sredstva u momentu dostavljanja ponude bila upisana u inventar hemikalija ili u program dostavljanja tehničkog dosijea. 

Ponuđači trebaju imati savjetnika za hemikalije kao i opis radnog mjesta, te usklađeno poslovanje prema zahtjevima međunarodno priznatog standarda ISO 14001 i ISO 45001 u opsegu prodaje higijene i čišćenja. 

 

Ugovorni organ je u tendersko dokumentaciji aveo da je predmet nabavke jedinstven i da ga nije moguće podijeliti na lotove, što su eksperti ocijenili kao još jedan od razloga zbog kojeg je ova nabavka ocijenjena rizičnom. 

U tenderskoj dokumnetaciji navedeno je 50 objekata, ukupne površine 13.344 kvadratnih metara, koje treba čistiti. Od toga u sedam objekata čišćenje je potrebno svaki dan, a u ostalim većinom jednom ili eventualo dva puta sedmično. 

Prema podacima s portala javnih nabavki, prethodnih godina usluge čišćenja je dobijala firma Eurosan iz Banje Luke. 

 

U ovom postupku izjavljena je i žalba.

 

(pratimotendere.ba)

 

0