''Hrvatska pošta'' kršila Zakon o javnim nabavkama
  „Kod provođenja postupaka javnih nabavki u iznosu od najmanje 322.733 KM nije postupljeno u skladu sa Zakonom o...

 

„Kod provođenja postupaka javnih nabavki u iznosu od najmanje 322.733 KM nije postupljeno u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama“, istakli su iz Ureda za reviziju institucija u FBiH

 

Ured za reviziju institucija u FBiH objavio je Izvještaj o finansijskoj reviziji društva „Hrvatska pošta“ d.o.o. Mostar za 2023. godinu. Kada je riječ o izvještaju o reviziji usklađenosti, revizori su dali mišljenje s rezervom, a velike zamjerke su imali na provedene postupke javnih nabavki.

„Kod provođenja postupaka javnih nabavki u iznosu od najmanje 322.733 KM nije postupljeno u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama u dijelu koji se odnosi na ocjenjivanje ponuda u skladu sa zahtjevima iz tenderske dokumentacije, odabir odgovarajućeg postupka i sačinjavanje tenderske dokumentacije na način da se svim ponuđačima omogući jednak tretman“, istaknuto je u izvještaju. 

Dio iz revizorskog izvještaja

 

Problematizirano je postupanje Društva kada je riječ o projektu izgradnje Glavnog poštanskog logističkog središta (GPLS). Naime, „Hrvatske pošte“ su vršile izmjene i dopune ugovora kojima se ukupna cijena povećala za 950.617 KM bez PDV-a, što je povećanje od 13,91%, iako je ugovorom definisano da su cijene u prihvaćenoj ponudi fiksne i da se neće mijenjati.

Osim toga, redovno se odobravalo prolongiranje rokova za završetak radova glavnom izvođaču („Promark“ d.o.o), a nisu obračunate ugovorne kazne za svaki dan kašnjenja. Rok za izvođenje radova prekoračen je za više od 527 dana. 

Ustanovljeno je i kršenje zakona kada je riječ o osiguranju pravične i aktivne konkurencije u postupcima javnih nabavki, odnosno ustanovljeno je da se narušavalo načelo konkurencije.

Konkretno, riječ je o tenderu za nabavku usluga održavanja i razvoja aplikacije za pozadinsko poslovanje. Procijenjena vrijednost je iznosila 220.000 KM, a ugovor vrijedan 219.320 KM na kraju je dodijeljen jedinom ponuđaču, mostarskoj firmi „Select M“ d.o.o. 

Samim tenderom, u dijelu tehničke i profesionalne sposobnosti ponuđača, predviđeni su bili minimalni uslovi u vidu određenog broja stručnih lica, a iz Društva nisu adekvatno obrazložili zašto su postavljeni ovakvi zahtjevi.

„Nisu prezentovana obrazloženja na osnovu kojih se može potvrditi da traženi broj stručnih lica u tenderskoj dokumentaciji predstavlja minimalne zahtjeve, što je obaveza ugovornog organa (...) Ovim načinom utvrđivanja uslova ponude i ograničavanjem na određene certifikate, narušava se načelo konkurencije, a samim tim i mogućnost ugovornih organa da postignu najveću vrijednost za svoj novac. Ovim postupkom nabavke nije osigurana pravična i aktivna konkurencija svih ponuđača, niti je predmetna nabavka definisana na stvarnoj konkurentskoj osnovi“, naveli su revizori.

Dalje, „Hrvatske pošte“ su, prema navodima revizora, trebale odbaciti ponudu firme „Guma M“ za usluge održavanja vozila u garantnom roku, jer su dostavili nepotpune dokaze u odnosu na zahtijevane uslove.

Dio iz revizorskog izvještaja

 

Istakli su još i kako kod provođenja određenih direktnih sporazuma nije prezentovano da je prilikom istraživanja tržišta korištena ista metodologija za procjenu cijena na tržištu.

Konačno, problematizirali su i to što je Društvo u 2023. godini realizovalo nabavku poslovnih poklona putem otvorenog postupka u iznosu od 33.850 KM, te putem četiri direktna sporazuma u iznosu od 20.457 KM. 

„Budući da se radi o istovrsnim nabavkama za koje je bilo moguće provesti jedan postupak (u ovom slučaju jedan otvoreni postupak, uzimajući u obzir ukupnu vrijednost provedenih postupaka), Društvo nije postupilo u skladu s članom 15. stav 7. Zakona o javnim nabavkama koji propisuje da ugovornom organu nije dozvoljeno dijeljenje predmeta nabavke s namjerom izbjegavanja primjene odgovarajućeg postupka definisanog Zakonom“, navodi se u izvještaju.

 

 

 

(pratimotendere.ba)